PIF TÁBOR - Sopron 2015

Közel tíz év után újból megszerveztük a fúvószenekari tábort, mely élményekben és munkában is rendkívül gazdag volt. Nagyon jó volt újból átérezni a zenekari táborok hihetetlen hangulatát.A tábor ideje alatt napi 5-6 órát próbáltunk, felkészülve a szeptemberi koncertünkre. A komolyzene mellett előkerültek a Disney zenék is, melyek majd a karácsonyi koncerten fognak megszólalni. Természetesen emellett még készültünk a tábort záró soproni koncertünkre is, szóval nem unatkozott senki sem a tábor ideje alatt.

Most következzen egy kis beszámoló a táborról egy klarinétos, Bedey Márti tollából.

"Reggel korán indultunk Sopronba, a négy órás út során különböző, egész héten át tartó csapatépítő játékokat kezdtünk el. Dél körül megálltunk a fertőrákosi kőfejtőnél, körbesétáltunk a nemrég felújított bányában.  Majd indultunk is tovább, és néhány óra múlva megérkeztünk a Brenner-völgyben található szállásunkra.

A házak elfoglalása után vacsorázni mentünk, és este már meg is tartottuk az első bemelegítő összpróbánkat. Könnyed másfél órás befújás után csapatépítő játékokat játszottunk a kertben. Másnap a korai kelés és reggeli után kilenckor már kezdődtek is a szólampróbák, majd tizenegytől ebédig összpróbát tartottunk. Ebéd után egy kis pihenés volt, majd újfent bele vetettük magunkat a zenélésbe.

A tábor ideje alatt különböző kisebb kamarazenekarok jöttek létre (szaxofon-, klarinét-, fuvola-, harsona-, zenekar és egy rezesekből álló kis band), amelyek egy vagy több darabbal készültek a péntek esti magán koncertünkre. Vacsora után számháborúztunk, ami nagyon jól sikerült, mindenki élvezte olyannyira, hogy két csatát is lejátszottunk.

Másnap a szokásos reggeli kelés és reggeli után délelőtt ugyanúgy szólampróbát és összpróbát tartottunk, azonban ebéd után ellátogattunk a hegykői strandra egy kis felfrissülésért. A jóleső fürdőzés után a táborban vacsoráztunk, majd kamarazenekari próba következett. Utána szerettünk volna megint csapatépítő játékokat játszani, de annyira sok szúnyog volt a természetvédelmi területen, hogy szinte képtelenség volt hosszabb ideig kint tartózkodni. Csütörtökön szinte egész nap próbáltunk, szólampróba, összpróba, majd délután kamarapróba volt, hiszen másnap már Sopronban koncerteztünk. Este azért egy kis könnyed karaoke is belefért, amit mindenki nagyon élvezett, talán a külső hallgatók már kevésbé. Nem hiába vagyunk mi fúvós zenekar!

Pénteken a reggeli szólampróba után korán ebédeltünk és indultunk is Sopronba a VOLT Fesztivál keretein belül rendezett térzenei koncertünkre, amelyre egy kisebb téren került sor. A koncert nagyon jól sikerült, jó hangulatú volt, öröm volt látni, ahogy az utcán sétáló emberek a zene hallatára megállnak, és örömüket lelik abban, amit mi csinálunk. A koncert után a mellettünk lévő fagyizó két tulajdonos hölgye meghívta az egész zenekart két gombóc fagylaltra, ami igazán kedves gesztus volt tőlük. Nagyon jól esett az egész társaságnak egy kis hideg édesség a tikkasztó hőségben való zenélés után. A koncert után hatig szabadon felfedezhettük a várost, körbesétálhattuk, majd indultunk is vissza a táborba vacsorázni. Vacsora után tábortüzet raktunk és karaokéztunk.

Másnap volt a hazautazás napja, de még mielőtt megcéloztuk volna Pomázt, elkanyarodtunk Bécsbe egy kis városnézésre, és egy isteni ebédre. Majd délután indultunk haza, irány Pomáz, és négy-öt órás út után meg is érkeztünk."

A program a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósult meg.